چقدر زود دیر میشود :::

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۶ ق.ظ

بازتاب پیام سردار سلیمانی در جهان و وحشت اسرائیل

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی اعلام کرد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران گفت اسرائیل پاسخی مناسب بابت تجاوزاتش به غزه دریافت خواهد کرد. به گزارش این شبکه تلوزیونی سرلشکر قاسم سلیمانی وعده داد اسرائیل در زمان مناسب پاسخ حملاتش را دریافت می کند. اسکای نیوز  از قول سردار سلیمانی گفت: خلع سلاح مقاومت فلسطین بدعتی باطل و توهمی است که تحقق نخواهد یافت. وی در نامه ای خطاب به مردم فلسطین بر ادامه یاری رساندن ایران به گروه های مقاومت تاکید کرد و وعده داد به جنایات اسرائیل در زمان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود آورده است: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در معدود اظهارنظر رسانه‌ای خود «جهنمی» را برای اسرائیل پیش‌بینی و اعلام کرد خلع سلاح شبه‌نظامیان فلسطینی «توهمی» بیش نیست.

سلیمانی خاطر نشان کرد: «مقابله با دشمن صهیونیست یک ضرورت است و جنبش مقاومت فلسطینی زمین و آسمان را برای اسرائیل تبدیل به جنهم خواهد کرد». وی افزود: «خلع سلاح مقاومت (فلسطین) وهمی است که تحقق پیدا نخواهد کرد». وی گفت: «شهادت برای فلسطین، آرزوی هر مسلمان شریف است».

قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو به ندرت در رسانه‌های ایران ظاهر می شود و شهرتش به مرد در سایه و شخصی که به دقت تربیت یافته،  او را به عنوان یکی از بانفوذترین مسئولان در زمینه امنیت خاورمیانه معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: «وقایع دردناکی که در فلسطین می گذرد قلب ما را به درد آورده است و قلبمان را آکنده از غم و اندوه کرده است». وی همچنین به «خشمی عمیق» اشاره کرد. اظهارات قاسم سلیمانی کمی پس از سخنرانی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  منتشر شد که سه‌شنبه مسلح کردن فلسطینی‌ها را خواستار شد و اسرائیل را به «نسل‌کشی» در غزه متهم کرد.

اما محمد صادق الحسینی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز درباره دو بیانیه ای که فرمانده گردان های عزالدین قسام و فرمانده سپاه قدس ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین صادر کرده اند و اینکه این دو بیانیه مقدمه مرحله تازه ای در جنگ اسرائیل و فلسطین در غزه خواهد بود گفت: بله این کاملا درست و بسیار مهم است. اولا، سردار حاج قاسم سلیمانی نویسنده و یا تحلیلگر سیاسی نیست و نیز یک ژنرال بازنشسته هم نیست و بیانیه وی هم یک بیانیه ابراز همبستگی و همدردی نیست . سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران است. کسی که یک عمر زیر نظر فرماندهی کل قوا یعنی آیت الله خامنه ای کار کرده  است. بنابر این وی ماموریت دارد تا نیروهای مقاومت فلسطین را حمایت کند و مانع سقوط غزه شود به این معنی که نگذارد پیروزی از کف آنها خارج شود. کشورهای عربی و اسلامی و جهانی می خواهند پیروزی محقق شده را از فلسطینی ها در جنگ بربایند

وی گفت: بیانیه ای محمد الضیف صادر کرد و سردار قاسم سلیمانی در تکمیل آن بیانیه صادر کرد و هر دو با یک هدف آن را صادر کردند نشان دهنده این است که جنگ در مرحله جدیدی قرار گرفته است که نیروهای مقاومت آن را شروع خواهند کرد و جنگ شکل دیگری به خود خواهد گرفت و هیچ یک از دستگاه های اطلاعاتی عربستان و ترکیه  و قطر و واشنگتن و تل آویو نیز نخواهند توانست جلوی این مرحله انتقالی جدید را بگیرند.

 

عبد الباری عطوان،  سردبیر روزنامه رای الیوم در لندن در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره دلایل اقدامات دیوانه وار اسرائیل در غزه گفت:  اسرائیل اکنون از سه موضوع به شدت هراسناک شده و در حقیقت از سه طرف در دام افتاده است.

موضوع اول، بیانیه ای است که برای اولین بار محمد الضیف، فرمانده کل گردان های عزالدین قسام صادر کرد. وی در این بیانیه تاکید کرده است که نیروهای مقاومت به هیچ عنوان عملیات های نظامی و موشک های خود را متوقف نخواهد کرد مگر اینکه تمام شرط های فلسطینیان از جمله برداشته شدن محاصره غزه محقق شود. از سوی دیگر گروهی از جوانان از زیر زمین و از راه تونل ها به قلب شهرک های اسرائیلی نفوذ کردند. اسرائیلی ها مثل موش از دست آنها فرار کردند. در این عملیات جوانان مقاومت ده نظامی اسرائیلی را به قتل رساندند و سلاح های آنها را به غنیمت گرفتند و به سلامت برگشتند و حتی یک نفر از آنها زخمی نشد. این عملیات کاملا بی سابقه بود.

اما موضوع سومی که اسرائیل را به شدت نگران کرده است، بیانیه ای است که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران صادر کرده است. این بیانیه نیز حاوی پیام های بسیار مهمی است. در این بیانیه آمده است، ما با ملت فلسطین و همراه آنها هستیم. ما حامی نیروهای مقاومتیم. ما اجازه نمی دهیم نیروهای مقاومت را خلع سلاح کنید و گرفتن سلاح از مقاومت خیال باطل است. ما جام خشم خود را در زمان مناسب بر سر اسرائیلی ها می ریزیم. این بیانیه ها اهمیت زیادی دارند. اسرائیلی ها کاملا سردرگم شده اند و نمی دانند چه کار می کنند. شهروندان و مدارس را بمباران می کنند. اگر آنها پیروز هم بشوند به چه قمیت پیروزی را به دست خواهند آورد. آیا پیروزی به قیمت ارتکاب چنین جنایاتی می ارزد. کشتار شهروندان  نشان دهنده این است که آنها نتوانسته اند به سران مقاومت دست پیدا کنند. آنها حتی قادر نبوده اند یک سانتیمتر از خاک غزه را در قمست شرقی تصرف کنند و به تونل هایی که از آن صحبت می کنند برسند.

پایگاه خبری «المیادین»، «ابو‌مجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در سخنانی از پیام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و حمایتش از مقاومت فلسطین تقدیر کرد.
ابومجاهد با بیان اینکه «از پیام سلیمانی اینگونه فهمیده می‌شود که توطئه‌ای علیه سلاح مقاومت در جریان است» تاکید کرد که این پیام نشان داد که محور مقاومت و متحدانش فلسطین و مقاومتش را تنها نخواهند گذاشت».
وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی و متحدانش مانند آمریکا خواستار خلع سلاح مقاومت در غزه و فلسطین هستند، تصریح کرد: به متحدان خود اطمینان می‌دهیم که مقاومت هرگز از حتی یک فشنگ خود هم صرف‌نظر نمی‌کند و سازش بر سر سلاح و رزمندگان صورت نخواهد گرفت.
همچنین «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف دنیای عرب در مطلبی به بررسی پیام فرمانده  سپاه قدس ایران پرداخت. عطوان می‌نویسد:  بدون شک این پیام باعث بالا رفتن روحیه مقاومت در نوار غزه و در طرف مقابل دستپاچگی مقامات اسرائیلی و تمامی کشورهای عربی که بی صبرانه منتظر پیروزی «اسرائیل» هستند، شد و ایران همان کسی بود که مقاومت فلسطین را با تجربه ساخت موشک همراهی کرد و  آن را قادر ساخت صاحب موشک هایی شود که بتواند تل‌آویو، حیفا، «نتانیا»، «ایلات» و «دیمونا» را هدف قرار دهد و حدود 4 میلیون اسرائیلی را به پناهگاه بکشد، علاوه بر این کمک ایران برای تجهیز مقاومت به موشک های ضد زره لیزری «کورنیت» مانع از ورود تانکهای اسرائیلی به عمق نوار غزه شد. با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی سرلشگر سلیمانی، شکست رژیم صهیونیستی نزدیک است و آتش‌بس با موافقت بر تمام خواست‌های مقاومت از جمله برداشتن محاصره غزه و بازگشایی معابر نیز نزدیک است.
پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نیز با اشاره به پیام فرمانده سپاه قدس ایران برای مقاومت فلسطین، از وی به عنوان قدرتمندترین فرمانده خاورمیانه یاد کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، فرمانده نیروهای قدس، درخواست‌های غرب برای خلع سلاح حماس را رد کرده و از جنبش اسلامی فلسطین در غزه خواسته، زمین و آسمان را برای رژیم اسرائیل به جهنم تبدیل کنند.

این روزنامه اشاره می‌کند که سردار سلیمانی تأکید کرده، مقابله با دشمن صهیونیستی یک ضرورت است. در این مطلب اشاره شده که هرچند اخبار و تصاویر اندکی از سردار سلیمانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، از چهره‌های سر‌شناس امنیتی در منطقه غرب آسیا شناخته شده و مشهور است.

گفتنی است سخنان سردار سلیمانی، بیش از همه مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

در همین راستا، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک‌های نظامی ایران به حماس خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد در سه سال اخیر، حمایت‌های ایران از سازمان فلسطینی حماس به شکل چشمگیری کاهش یافته بود؛ اما هر چه نبرد میان رژیم اسرائیل و نیروهای فلسطینی در غزه بیشتر طول می‌کشد، این نگرانی در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی شدت می‌یابد که احتمال دارد ایران نسبت به افزایش فرستادن کمک‌های تسلیحاتی به غزه اقدام کند. این روزنامه همچنین می‌نویسد سخنان اخیر رهبر ایران درباره ضرورت کمک به فلسطینی‌ها، این نگرانی را بیش از پیش افزایش داده است.

در همین حال، اخباری نیز مبنی بر اعزام واحدهای نظامی ویژه ایران به مناطق کردنشین عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریست تکفیری منتشر شده است. روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع امنیتی کرد عراقی می‌نویسد، ۲۰۰ نیروی نظامی کاملاً مجهز و آموزش دیده ایرانی در روزهای اخیر از فرودگاه بین المللی سلیمانیه وارد عراق شده و به سمت کرکوک رفته‌اند تا نسبت به پاسداری از اماکن مقدس شیعیان و همچنین کمک به شکست محاصره برخی شهرهای عراق از سوی تروریست‌های تکفیری اقدام کنند.

الشرق الاوسط می‌نویسد: این نخستین بار است که اخباری مبنی بر ورود نیروهای ویژه ایرانی از راه کردستان به خاک عراق منتشر می‌شود.



نوشته شده توسط سکوت5
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

یه روز یه ترک و یه رشتی و یه اصفهانی ...!!

یه روز یه ترک بود ...

اسمش ستار خان بود، شاید هم باقر خان.

شجاع بود و نترس.

در دوران استبداد که نفس کشیدن هم جرم بود ، با کمک دیگر مبارزان ترک ، در برابر دیکتاتوری ایستاد

او برای مردم ایران ، آزادی می خواست

و در این راه ، زیست و مبارزه کرد و به تاریخ پیوست تا فرزندان این ملک ، طعم آزادی و مردمسالاری و رهایی از استبداد را بچشند.

یه روز یه رشتی بود...

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی.

او می توانست از سبزی جنگل های شمال و از دریای آبی اش لذت ببرد و عمری را به خوشی و آرامش سپری کند

اما سرزمین اش را دوست داشت و مردمانش را

و برای همین در برابر ستم ایستاد

آنقدر که روزی سرش را از تنش جدا کردند.

یه روز یه اصفهانی بود...

اسمش حسین خرازی

وقتی عراقی ها به کشورش حمله کردند ، جانش را برداشت و با خودش برد دم توپ و گلوله و خمپاره.

کارش شد دفاع از مردم سرزمینش ، از ناموس شان و از دین شان.

آنقدر جنگید و جنگید تا در یکی از روزهای آن جنگ بزرگ ، خونش بر زمین ریخت و خودش به آسمان رفت.

یه روز یه ترک و رشتی و فارس و کرد و لر و اصفهانی و عرب و...!

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند

و به صرافت شکستن قفل دوستی ما افتادند

و از آن پس "یه روز یه ... بود" را کردند جوک تا این ملت ، به جای حماسه های اقوام این سرزمین که به عشق همدیگر ، حتی جانشان را هم نثار کرده اند ، به "جوک ها " و "طعنه ها" و "تمسخرها" سرگرم باشند و چه قصه غم انگیزی!.

آخرین مطالب

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی اعلام کرد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران گفت اسرائیل پاسخی مناسب بابت تجاوزاتش به غزه دریافت خواهد کرد. به گزارش این شبکه تلوزیونی سرلشکر قاسم سلیمانی وعده داد اسرائیل در زمان مناسب پاسخ حملاتش را دریافت می کند. اسکای نیوز  از قول سردار سلیمانی گفت: خلع سلاح مقاومت فلسطین بدعتی باطل و توهمی است که تحقق نخواهد یافت. وی در نامه ای خطاب به مردم فلسطین بر ادامه یاری رساندن ایران به گروه های مقاومت تاکید کرد و وعده داد به جنایات اسرائیل در زمان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود آورده است: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در معدود اظهارنظر رسانه‌ای خود «جهنمی» را برای اسرائیل پیش‌بینی و اعلام کرد خلع سلاح شبه‌نظامیان فلسطینی «توهمی» بیش نیست.

سلیمانی خاطر نشان کرد: «مقابله با دشمن صهیونیست یک ضرورت است و جنبش مقاومت فلسطینی زمین و آسمان را برای اسرائیل تبدیل به جنهم خواهد کرد». وی افزود: «خلع سلاح مقاومت (فلسطین) وهمی است که تحقق پیدا نخواهد کرد». وی گفت: «شهادت برای فلسطین، آرزوی هر مسلمان شریف است».

قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو به ندرت در رسانه‌های ایران ظاهر می شود و شهرتش به مرد در سایه و شخصی که به دقت تربیت یافته،  او را به عنوان یکی از بانفوذترین مسئولان در زمینه امنیت خاورمیانه معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: «وقایع دردناکی که در فلسطین می گذرد قلب ما را به درد آورده است و قلبمان را آکنده از غم و اندوه کرده است». وی همچنین به «خشمی عمیق» اشاره کرد. اظهارات قاسم سلیمانی کمی پس از سخنرانی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  منتشر شد که سه‌شنبه مسلح کردن فلسطینی‌ها را خواستار شد و اسرائیل را به «نسل‌کشی» در غزه متهم کرد.

اما محمد صادق الحسینی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز درباره دو بیانیه ای که فرمانده گردان های عزالدین قسام و فرمانده سپاه قدس ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین صادر کرده اند و اینکه این دو بیانیه مقدمه مرحله تازه ای در جنگ اسرائیل و فلسطین در غزه خواهد بود گفت: بله این کاملا درست و بسیار مهم است. اولا، سردار حاج قاسم سلیمانی نویسنده و یا تحلیلگر سیاسی نیست و نیز یک ژنرال بازنشسته هم نیست و بیانیه وی هم یک بیانیه ابراز همبستگی و همدردی نیست . سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران است. کسی که یک عمر زیر نظر فرماندهی کل قوا یعنی آیت الله خامنه ای کار کرده  است. بنابر این وی ماموریت دارد تا نیروهای مقاومت فلسطین را حمایت کند و مانع سقوط غزه شود به این معنی که نگذارد پیروزی از کف آنها خارج شود. کشورهای عربی و اسلامی و جهانی می خواهند پیروزی محقق شده را از فلسطینی ها در جنگ بربایند

وی گفت: بیانیه ای محمد الضیف صادر کرد و سردار قاسم سلیمانی در تکمیل آن بیانیه صادر کرد و هر دو با یک هدف آن را صادر کردند نشان دهنده این است که جنگ در مرحله جدیدی قرار گرفته است که نیروهای مقاومت آن را شروع خواهند کرد و جنگ شکل دیگری به خود خواهد گرفت و هیچ یک از دستگاه های اطلاعاتی عربستان و ترکیه  و قطر و واشنگتن و تل آویو نیز نخواهند توانست جلوی این مرحله انتقالی جدید را بگیرند.

 

عبد الباری عطوان،  سردبیر روزنامه رای الیوم در لندن در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره دلایل اقدامات دیوانه وار اسرائیل در غزه گفت:  اسرائیل اکنون از سه موضوع به شدت هراسناک شده و در حقیقت از سه طرف در دام افتاده است.

موضوع اول، بیانیه ای است که برای اولین بار محمد الضیف، فرمانده کل گردان های عزالدین قسام صادر کرد. وی در این بیانیه تاکید کرده است که نیروهای مقاومت به هیچ عنوان عملیات های نظامی و موشک های خود را متوقف نخواهد کرد مگر اینکه تمام شرط های فلسطینیان از جمله برداشته شدن محاصره غزه محقق شود. از سوی دیگر گروهی از جوانان از زیر زمین و از راه تونل ها به قلب شهرک های اسرائیلی نفوذ کردند. اسرائیلی ها مثل موش از دست آنها فرار کردند. در این عملیات جوانان مقاومت ده نظامی اسرائیلی را به قتل رساندند و سلاح های آنها را به غنیمت گرفتند و به سلامت برگشتند و حتی یک نفر از آنها زخمی نشد. این عملیات کاملا بی سابقه بود.

اما موضوع سومی که اسرائیل را به شدت نگران کرده است، بیانیه ای است که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران صادر کرده است. این بیانیه نیز حاوی پیام های بسیار مهمی است. در این بیانیه آمده است، ما با ملت فلسطین و همراه آنها هستیم. ما حامی نیروهای مقاومتیم. ما اجازه نمی دهیم نیروهای مقاومت را خلع سلاح کنید و گرفتن سلاح از مقاومت خیال باطل است. ما جام خشم خود را در زمان مناسب بر سر اسرائیلی ها می ریزیم. این بیانیه ها اهمیت زیادی دارند. اسرائیلی ها کاملا سردرگم شده اند و نمی دانند چه کار می کنند. شهروندان و مدارس را بمباران می کنند. اگر آنها پیروز هم بشوند به چه قمیت پیروزی را به دست خواهند آورد. آیا پیروزی به قیمت ارتکاب چنین جنایاتی می ارزد. کشتار شهروندان  نشان دهنده این است که آنها نتوانسته اند به سران مقاومت دست پیدا کنند. آنها حتی قادر نبوده اند یک سانتیمتر از خاک غزه را در قمست شرقی تصرف کنند و به تونل هایی که از آن صحبت می کنند برسند.

پایگاه خبری «المیادین»، «ابو‌مجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در سخنانی از پیام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و حمایتش از مقاومت فلسطین تقدیر کرد.
ابومجاهد با بیان اینکه «از پیام سلیمانی اینگونه فهمیده می‌شود که توطئه‌ای علیه سلاح مقاومت در جریان است» تاکید کرد که این پیام نشان داد که محور مقاومت و متحدانش فلسطین و مقاومتش را تنها نخواهند گذاشت».
وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی و متحدانش مانند آمریکا خواستار خلع سلاح مقاومت در غزه و فلسطین هستند، تصریح کرد: به متحدان خود اطمینان می‌دهیم که مقاومت هرگز از حتی یک فشنگ خود هم صرف‌نظر نمی‌کند و سازش بر سر سلاح و رزمندگان صورت نخواهد گرفت.
همچنین «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف دنیای عرب در مطلبی به بررسی پیام فرمانده  سپاه قدس ایران پرداخت. عطوان می‌نویسد:  بدون شک این پیام باعث بالا رفتن روحیه مقاومت در نوار غزه و در طرف مقابل دستپاچگی مقامات اسرائیلی و تمامی کشورهای عربی که بی صبرانه منتظر پیروزی «اسرائیل» هستند، شد و ایران همان کسی بود که مقاومت فلسطین را با تجربه ساخت موشک همراهی کرد و  آن را قادر ساخت صاحب موشک هایی شود که بتواند تل‌آویو، حیفا، «نتانیا»، «ایلات» و «دیمونا» را هدف قرار دهد و حدود 4 میلیون اسرائیلی را به پناهگاه بکشد، علاوه بر این کمک ایران برای تجهیز مقاومت به موشک های ضد زره لیزری «کورنیت» مانع از ورود تانکهای اسرائیلی به عمق نوار غزه شد. با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی سرلشگر سلیمانی، شکست رژیم صهیونیستی نزدیک است و آتش‌بس با موافقت بر تمام خواست‌های مقاومت از جمله برداشتن محاصره غزه و بازگشایی معابر نیز نزدیک است.
پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نیز با اشاره به پیام فرمانده سپاه قدس ایران برای مقاومت فلسطین، از وی به عنوان قدرتمندترین فرمانده خاورمیانه یاد کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، فرمانده نیروهای قدس، درخواست‌های غرب برای خلع سلاح حماس را رد کرده و از جنبش اسلامی فلسطین در غزه خواسته، زمین و آسمان را برای رژیم اسرائیل به جهنم تبدیل کنند.

این روزنامه اشاره می‌کند که سردار سلیمانی تأکید کرده، مقابله با دشمن صهیونیستی یک ضرورت است. در این مطلب اشاره شده که هرچند اخبار و تصاویر اندکی از سردار سلیمانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، از چهره‌های سر‌شناس امنیتی در منطقه غرب آسیا شناخته شده و مشهور است.

گفتنی است سخنان سردار سلیمانی، بیش از همه مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

در همین راستا، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از نگرانی آمریکا و رژیم اسرائیل از افزایش کمک‌های نظامی ایران به حماس خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد در سه سال اخیر، حمایت‌های ایران از سازمان فلسطینی حماس به شکل چشمگیری کاهش یافته بود؛ اما هر چه نبرد میان رژیم اسرائیل و نیروهای فلسطینی در غزه بیشتر طول می‌کشد، این نگرانی در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی شدت می‌یابد که احتمال دارد ایران نسبت به افزایش فرستادن کمک‌های تسلیحاتی به غزه اقدام کند. این روزنامه همچنین می‌نویسد سخنان اخیر رهبر ایران درباره ضرورت کمک به فلسطینی‌ها، این نگرانی را بیش از پیش افزایش داده است.

در همین حال، اخباری نیز مبنی بر اعزام واحدهای نظامی ویژه ایران به مناطق کردنشین عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریست تکفیری منتشر شده است. روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع امنیتی کرد عراقی می‌نویسد، ۲۰۰ نیروی نظامی کاملاً مجهز و آموزش دیده ایرانی در روزهای اخیر از فرودگاه بین المللی سلیمانیه وارد عراق شده و به سمت کرکوک رفته‌اند تا نسبت به پاسداری از اماکن مقدس شیعیان و همچنین کمک به شکست محاصره برخی شهرهای عراق از سوی تروریست‌های تکفیری اقدام کنند.

الشرق الاوسط می‌نویسد: این نخستین بار است که اخباری مبنی بر ورود نیروهای ویژه ایرانی از راه کردستان به خاک عراق منتشر می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۳
سکوت5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی