چقدر زود دیر میشود :::

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ب.ظ

دلتنگی

گاهی آنقدر دلم تنگ میشود،
گاهی حضورت را حس میکنم
گاهی خاطرات را مرور میکنم
گاهی بغض آسمان دلم را بارانی میکند...
هرچه هست لحظاتی ست که گذشت...
سکوت،سکوت،سکوت 
و دیگر هیچ...


نوشته شده توسط سکوت5
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

یه روز یه ترک و یه رشتی و یه اصفهانی ...!!

یه روز یه ترک بود ...

اسمش ستار خان بود، شاید هم باقر خان.

شجاع بود و نترس.

در دوران استبداد که نفس کشیدن هم جرم بود ، با کمک دیگر مبارزان ترک ، در برابر دیکتاتوری ایستاد

او برای مردم ایران ، آزادی می خواست

و در این راه ، زیست و مبارزه کرد و به تاریخ پیوست تا فرزندان این ملک ، طعم آزادی و مردمسالاری و رهایی از استبداد را بچشند.

یه روز یه رشتی بود...

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی.

او می توانست از سبزی جنگل های شمال و از دریای آبی اش لذت ببرد و عمری را به خوشی و آرامش سپری کند

اما سرزمین اش را دوست داشت و مردمانش را

و برای همین در برابر ستم ایستاد

آنقدر که روزی سرش را از تنش جدا کردند.

یه روز یه اصفهانی بود...

اسمش حسین خرازی

وقتی عراقی ها به کشورش حمله کردند ، جانش را برداشت و با خودش برد دم توپ و گلوله و خمپاره.

کارش شد دفاع از مردم سرزمینش ، از ناموس شان و از دین شان.

آنقدر جنگید و جنگید تا در یکی از روزهای آن جنگ بزرگ ، خونش بر زمین ریخت و خودش به آسمان رفت.

یه روز یه ترک و رشتی و فارس و کرد و لر و اصفهانی و عرب و...!

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند

و به صرافت شکستن قفل دوستی ما افتادند

و از آن پس "یه روز یه ... بود" را کردند جوک تا این ملت ، به جای حماسه های اقوام این سرزمین که به عشق همدیگر ، حتی جانشان را هم نثار کرده اند ، به "جوک ها " و "طعنه ها" و "تمسخرها" سرگرم باشند و چه قصه غم انگیزی!.

آخرین مطالب

دلتنگی

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ب.ظ
گاهی آنقدر دلم تنگ میشود،
گاهی حضورت را حس میکنم
گاهی خاطرات را مرور میکنم
گاهی بغض آسمان دلم را بارانی میکند...
هرچه هست لحظاتی ست که گذشت...
سکوت،سکوت،سکوت 
و دیگر هیچ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۹
سکوت5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی